SDH Jílové u Prahy

Hoří-li Vám stodola či dům, zavolejte hasičům!
Sobota 23.7.
Dne 23.7. 2016 jsme jeli mladí hasiči na tábor do Zbraslavic. Ráno v 7.15 jsme se sešli na nádraží v Borku. Rodiče odevzdali důležité papíry (že jsme zdraví, aj.). Rozloučili jsme se s nimi a nastoupili krátce před osmou hodinou do vlaku. Cesta vlakem byla dost dlouhá, museli jsme dvakrát přestupovat, a to v Čerčanech a ve Zruči nad Sázavou. V Čerčanech jsme se nasmáli, protože jsme zjistili, že Ondra má roztržené kalhoty. Čekání jsme si krátili povídáním.

Když jsme zvládli cestování vlakem a dorazili na zastávku Štipoklasy, museli jsme ještě dojít do tábora. My jsme nešli, ale spíš klusali, protože jsme se už nemohli dočkat. Po cestě nám vyhládlo, tak jsme hned utíkali na těstoviny s omáčkou a masem. Po obědě jsme se rozdělili do chatek a vybalili jsme si. Když jsme měli hotovo, sluníčko krásně svítilo, tak proč bychom se nevykoupali v nedalekém rybníce. Po koupání přišel čas večeře. Po večeři jsme měli zahajovací táborový oheň, kde jsme zpívali při doprovodu kytary a povídali jsme si. Bylo to fajn, ale bylo toho na první den dost, tak jsme se uložili do spacáků a spali až do rána.

Neděle 24.7.
Ráno jsme vstávali kolem 7. hodiny. Udělali jsme ranní hygienu a šli jsme se nasnídat. Ke snídani jsme dostali: dvě housky, čtyři kolečka poličanu, dva plátky šunky a jeden med. Po snídani jsme si šli procvičit naše hasičské dovednosti. Procvičovali jsme si zdravovědu, topografické značky aj. Ke svačině jsme dostali Monte. A ani ne za hodinu jsme šli na oběd, ke kterému nám paní kuchařky uvařili kuře na paprice s těstovinami nebo knedlíkem. Na obědě byla strašná fronta. Po takto vyčerpávajícím obědě jsme měli polední klid (o něm jsme hráli pexeso, prší, člověče, nezlob se …..). Po skončení poledního klidu jsme se rozdělili do skupinek: červení, oranžoví, modří a zelení. Takto rozdělení do skupinek, jsme se vydali po cestě, kde jsme museli hledat předměty. Když jsme se vrátili zpátky do tábora, tak vedoucí zjistili, že někdo ukradl baterie. Po návratu do tábora jsme se rozhodli, že půjdeme ještě hrát do lesa „terénní“ domino. Holky proti holkám a kluci proti klukům. (Nakonec kluci nehráli před večeří, ale až po večeři).

K večeři bylo rizoto se sýrem. Po večeři jsme si dali půlhodinky odpočinek v chatkách a poté jsme se vydali na fotbalové hřiště si zahrát hry. Po nich nám vyhládlo a tak jsme dostali housku.

Pondělí 25.7.
Mladí hasiči se probudili do třetího táborového dne, šli jsme na rozcvičku, umyli jsme se a po spočítání jsme se vydali na snídani, ke které jsme měli dva rohlíky, máslo, buchtu, sýr a med. Dopoledne jsme zkoušeli naše schopnosti a dovednosti v lezení po laně, topografii a v neposlední řadě jsme každý sám za sebe bojoval s buzolou. Po takto nabytém dopoledni jsme šli na oběd, ke kterému jsme měli maso s bramborem. Po obědě nás čekal polední klid. Po poledním klidu jsme se šli koupat do rybníka, kde jsme se nasmáli a vydováděli. Posvačili jsme na karimatce broskev. Ale jak tak čas utíkal, tak jsme už hned šli zpět do tábora, kde jsme se převlékli a šli na večeři. Po večeři jsme si ještě chvilku pohráli, vysprchovali jsme se a šli spát.

Úterý 26.7.
I toto ráno probíhalo stejně, jako ta předchozí. Po snídani jsme si sbalili na cestu. Jeli jsme vlak do Zruče nad Sázavou, a odtud pěšky do Nesměvic, kde jsme navštívili Vodní dům. Zde jsme si užili různých vodních radovánek. Pak jsme šli na exkurzi na nedalekou vodní přehradu Švihov neboli Želivka, kde jsme strávili asi hodinu. Výklad paní průvodkyně byl velmi zajímavý, a tak jsme ho přežili, i když bylo velké teplo. Z vodní přehrady jsme se ještě vrátili do Vodního domu, kde jsme měli domluvenou prohlídku a mohli jsme si i koupit nějaké suvenýry na památku. Když jsme vše viděli a pokoupili, tak nezbýval čas, než se vrátit zpátky do Zruče na vlak, který nám jel v 17:23. Tentokrát jsme jeli jen do Zbraslavic, z kterých jsme museli ještě dojít do tábora. Umyli jsme se, vydali se na večeři. Byli jsme tak unavení a plní zážitků z prožitého dne, že jsme se vykoupali a šli spát.

Středa 27.7.
Tohoto rána jsme vstali v 7.30 a udělali to, co obvykle. Dopoledne jsme nasbírali různé květiny, které jsme tiskli do hmoty. Po této činnosti jsme se šli trochu protáhnout. Po sportu nás čekal dobrý oběd. Odpoledne jsme měli hasičské dovednosti s tréninkem. Po náročném tréninku jsme šli na večeři, pak následovala chvilka pauzy. Když si plné břicho odpočinulo, tak jsme šli zahrát fotbal a střeleckou. Po sportování jsme zapálili táborák, zpívali jsme písničky. Pak následovalo vyčištění zubů a hajdy na kutě.

Čtvrtek 28.7.
Ani toto ráno nebylo ničím výjimečné. Po snídaní jsme šli uklízet. I tento den proběhl podobně jako předchozí jen s jednou výjimkou – po táboráku a zpívání proběhla noční bojovka. Tentokrát byla cesta vyznačena svítícími tyčinka v nafukovacích balóncích. Cestou jsme plnili různé úkoly. Za splnění bojovky jsme dostali reflexní přívěšek ve tvaru hasičské helmy, kde bylo napsáno hasiči. Pak stačilo si vyčistit zuby a jít spát.

Pátek 30.7.
Ráno nás překvapilo tím, že byla velká rosa, možná i trochu pršelo. Bylo hodně mokro.
Dopoledne nám vedoucí slíbili orienťák menší, než bude na podzimním Plamenu. A protože lesní cesty, po kterých obvykle běháme, jsou dost zarostlé a mokré, uchýlili se vedoucí ke změně: místo po cestách jsme běhali mezi stanovišti určený okruh na fotbalovém hřišti.
Při vyhodnocení jsme zjistili, že ještě nějaké rezervy máme (někdo malé a jiný větší) a že na sobě musíme stále pracovat.
Odpoledne jsme se vypravili do Zbraslavic. Podívali jsme se na zbytky původního hrádku a na rekonstruovanou tvrz, která dnes slouží ke kulturním účelům. Obešli jsme náměstí a ve skupinkách si došli nakoupit nějaké drobnosti na památku a na mlsání. Vedoucí nám na zpáteční cestu koupili nanuky, tak se nám šlo zpátky do tábora pěkně osvěženě, i když bylo parno.
Po večeři již začalo balení. Jednak je to nepříjemné, protože se všechno nikdy nechce vejít do kufru, přestože to tam bylo, když jsme přijeli. Jednak je to i příjemné, protože to avizuje už opravdu brzký návrat k rodičům. Za pomoci vedoucích se vše zvládlo a my mohli naposledy klidně usnout v našich chatkách.

Sobota 31.7.
Jako vždy jsme vstali a šli jsme na snídani. Po snídani jsme si dobalili své věci, naše kufry jsme naskládali do auta. Potom jsme šli na zastávku Štipoklasy, ze které jel vlak před desátou hodinou. Po příjezdu vlaku jsme do něj nasedli a vyjeli jsme na cestu k domovu. Zastávku na oběd jsme si udělali v přestupní stanici ve Zruči nad Sázavou a počkali si na další vlak. Při další zastávce, kterou jsme měli v Čerčanech, jsme si čekání na další spoj zkrátili na hřišti. Opět jsme dostali občerstvení v podobě nanuka.. Při příjezdu na nádraží v Borku jsme viděli mávající rodiče, kteří byli rádi, že jsme doma. Pak jsme se rozutekli k rodičům a jelo se domů, abychom mohli vyprávět své zážitky a dojmy.
Děkujeme za Vaší návštěvu a přejeme Vám hezký den.