SDH Jílové u Prahy

Hoří-li Vám stodola či dům, zavolejte hasičům!
Sobota 26.7.
Všichni jsme se sešli kolem 7 hodiny ranní, abychom z Luk pod Medníkem odjeli vlakem. Když se vyřešily všechny potřebné věci, byli jsme připraveni vyrazit směrem Zbraslavice.  Ale než jsme se tam dostal, museli jsme přestupovat v Čerčanech a ve Zruči nad Sázavou. Do rekreačního střediska jsme přišli akorát na oběd. K obědu bylo maso s hranolkami. Po obědě jsme se rozdělili do chatek a čekali na dodávku se zavazadly. Když přijela, každý si vzal svoje zavazadlo a udělal vše potřebné. Potom jsme se převlékli do plavek a honem do rybníka. Chvíli jsme se čvachtali s potom se vrátili zpátky k chatkám. Ještě před večeří nás vedoucí rozdělili do družstev. Každý člen družstva dostal barevný šatek se svým jménem (každé družstvo mělo jinou barvu šátku). Šátky byly batikované a krásné. Do večeře jsme měli vymyslet název družstva a naučit se jednu písničku ze zpěvníku. Po večeři se každé družstvo představilo a zazpívalo. Všichni pak sklidili potlesk. Pak jsme šli na hygienu a spát. Dobrou noc!

Neděle 27.7.
Vstávali jsme v 7:00 hodin. Potom jsme měli rozcvičku v lese. Přiběhli jsme po únavné rozcvičce zpět k chatkám. Po hygieně jsme šli na výbornou snídani v místní jídelně. Po snídani odjela domů Martina a my jsme se šli převlíknout a vyrazili opět do strašidelného lesa hrát hru a připravovat se na podzimní kolo hry Plamen. Poprvé jsme trénovali i přelézání lana. Uprostřed her a příprav na soutěž Plamen jsme si dali svačinu, ke které byl jogurt. Po všech hrách a příprav a blbostí jsme se odebrali do svých útulných chatiček. Tam jsme se převlékli a šli na oběd. Při obědě Verča K. upustila talíř s jídlem, ale paní kuchařce to nevadilo. Smála se a říkala, že v takové situaci bychom Verče měli všichni zatleskat. Po obědě přijela Míša. Většina táborníků šla odpočívat na své měkounké karimatky, někdo na tvrdé matrace do chatek a někdo dělal úplně něco jiného. Po odpočívání jsme se šli koupat do rybníka. Denise a Verče začala téct krev z nosu, ale díky naší zdravotnici Romče to zvládly. Usušili jsme se a šli jsme zpět do svých útulných chatiček. Šli jsme na procházku a při tom jsme měli za úkol nasbírat co nejvíc přírodnin ve družstvech. Když jsme se vraceli, tak začalo pršet, proto jsme šli do místní jídelny. Tam jsme si to vyhodnotili a ještě soutěžili v poznávání obrázků z přírody. Pak byla večeře. Po večeři bylo zpívání – Radka nám k němu zahrála na kytaru. Potom jsme šli spát.
Dobrou noc přeje Denda a Modrásci.

Pondělí 28.7.
Vstávali jsme v 7:10, oblékli se a šli na rozcvičku. Po rozcvičce jsme šli v 8:00 na snídani. Nasnídali jsme se a měli jsme chvilku volna na úklid chatek. Pak jsme v prostoru mezi chatkami procvičovali své hasičské dovednosti – topografii s Míšou, zdravovědu s Romčou, uzlování s Blankou, has. Techniku a prostředky s Jitkou a přelézání lana s Radkou a Ondrou.  Mezi tím jsme se museli nasvačit, pak jsme šli na oběd. Po obědě jsme šli do lesa a tam různé soutěže ve družstvech. Potom, ale začalo pršet, tak jsme museli do chatek a tam si každý dělal, co potřeboval. Šli jsme na večeři, vrátili se zpátky do chatek a na chvíli přestalo pršet. Tak jsme museli jít ven a tam na sebe lepit velké samolepky, ale začalo znovu pršet, tak jsme zase museli do chatek. Přestalo pršet, a tak jsme se šli podívat, jak daleko a jakou cestou je to na vlakovou zastávku Štipoklasy. Část cesty byla po silnici a část lesní cestou. Podél ní jsme měli hledat barevné kolíčky. Při zpáteční cestě jsme schytali pořádného plaváka. Pospíchali jsme pět do chatek, abychom se převlékli a šli na večeři. Po večeři jsme se vykoupali. Když jsme se umyli, tak jsme si šli do chatek lehnout a spát.
PS: Janičce Zvířecí se stýskalo a začala zvracet, a tak odjela domů.

Úterý 29.7.
Ráno jsme se probudili, převlékli jsme se a šli na snídani. K snídani byly 2 housky, šunka, sýr, med a máslo. Po snídani jsme se připravili na výlet do Kutné Hory. Vzali jsme si balíčky se svačinami a šli jsme na vlakovou zastávku Štipoklasy, kterou jsme navštívili již včera. Na zastávce jsme dostali úkol sepsat názvy filmů, seriálů, které obsahují číslo 1 – 12 +24. Poté jsme vyrazili do Kutné Hory. Cesta na náměstí nám z vlaku trvala asi 10 minut. Tam jsme si dali svačinu a nějaké děti hráli na klavír, který byl umístěn uprostřed náměstí, a někdo si nakoupil suvenýry pro rodiče. Poté jsme se vydali do alchymistické dílny, kde jsme viděli Golema, alchymisty, kteří hledají kámen mudrců a elixír mladí a kaleidoskopické kino. Radka s Ondrou nám dělali průvodce. Dali nám moc hezký výklad k jednotlivým expozicím. Po prohlídce jsme dostali ½ hodiny rozchod, kde si skoro každý něco koupil. Když skončil rozchod, tak jsme šli ke katedrále sv. Barbory. Od katedrály jsme šli naučnou stezkou a po cestě jsme plnili úkoly, např. jsme odpovídali na otázku, jestli žije v ČR sklípkan. Na té stezce jsme plnili ještě záludnější otázky. Asi u 13. otázky jsme skončili, protože jsme nestíhali vlak. Nakonec jsme vlak stihli s deseti minutovou rezervou. K večeři byl holandský řízek s hranolkami. Večer jsme opět zpívali s kytarou a poté šli spát.

Středa 30.7.
Dneska jsme den začali bez rozcvičky, jelikož jsme se včera na výletě dost nachodili a hodně z nás bylo pořád unavených. Dopoledne proto bylo celé odpočinkové – přesunuli jsme se do lesa, kde jsme dostali čas na to, abychom v družstvech postavili domečky pro lesní skřítky. Po takovémhle odpočinku si pro nás vedoucí připravili něco akčnějšího – ve vymezeném prostoru jsme jednotlivě sbírali kartičky s čísly. Docela jsme se naběhali. Ještě před obědem jsme se konečně dostali k polepování, které jsme nestihli o víkendu. Každé družstvo dostalo hromadu velikých samolepek, kterými mělo oblepit svého kapitána. Byla to veliká sranda a největším problémem pak bylo z kapitánů ty samolepky sundat. Když jsme všechno uklidili, vyrazili jsme na oběd. Odpoledne už nebylo tak odpočinkové, protože jsme se opět vrhli na trénování na podzimní soutěž. Tentokrát jsme k topografii, zdravovědě, uzlování a has. prostředkům a technice přidali i střelbu se vzduchovek. Pořád ale máme co zlepšovat, i když jsme procvičovali až do večeře. Večer byl táborák a opět jsme si při něm zazpívali.

Čtvrtek 31.7.
Když jsme se vzbudili, hned jsme byli vyhnáni na rozcvičku. Po rozcvičce začalo pršet a nám bylo jasné, že to tak vydrží celý den. Po dobré snídani jsme se přesunuli pod přístřešek v areálu. Tam jsme ve skupinkách plnili a odpovídali na kvízy, které nám vedoucí připravili z celodenního výletu v Kutné Hoře – otázky o alchymistické dílně i o naučné stezce. Dopoledne bylo super a každý nasbíral hodně bodů do naší celotáborové soutěže. K obědu byla kuřecí směs (kuře Arkansas). Po obědě byl polední klid a všichni odpočívali. Na odpoledne byla připravená menší stezka po lese s otázkami hlavně pro malé děti. Pak jsme ještě hráli hry na přemýšlení atd. K večeři byly bramborové šišky plněné mákem. Všichni jsme si pošmákli. Po večeři se udělal táborák. A když byla tma, začala bojovka. Chodilo se po svíčkách a u každé svíčky byl předmět, který jsme si museli zapamatovat. Na konci jsme jich měli vyjmenovat co nejvíc předmětů, které jsme po cestě viděli. Jako odměnu každý dostal maličkou baterku.

Pátek 1.8.
Dnešní den měl být velmi nabitý, od orientačního běhu, až po lezení na stěnu. Rohlíček s marmeládou a kafíčko přišli vhod, než jsme v 9 hodin nastoupili k lezecké stěně na budově na okraji tábora. Až na některé výjimky se všichni dostali až na vrchol (zkusili to i všichni vedoucí)a velmi unaveni se odšourali na oběd. Byla rajská s knedlíkem. Po dvouhodinovém poledním klidu jsme se oblékli a vyrazili do lesa. V plánu byl orientační běh skrz les. Každý dostal svou kartičku, na kterou mu vedoucí zapisovali body za uzlování, přelézání lana, topografii, zdravovědu atd. Velmi vyčerpávající. Hodiny se podepsaly úplně na všech tak se šlo na večeři. Odpoledne se na nás přijel podívat Tomáš Vršník a odvezl si domů Elišku. Největším zážitkem byl oheň a Radka s kytarou.  U ohně proběhlo závěrečné vyhodnocení našeho táborového snažení. Byly uděleny pamětní listy dětem, které byly na táboře poprvé. Diplomy dostala jednotlivá družstva za celkové umístění a odměněny byly také nejlépe uklizené chatky a nejlepší táborníci v jednotlivých kategoriích. Nezapomnělo se ani na diplomy za úspěšné zvládnutí noční bojovky. K tomu všemu jsme dostali spoustu odměn a dárečků. Unaveni a ospalí jsme padli do postelí.

Sobota 2.8.
Tábor jsme včera víceméně úspěšně ukončili a dnes už nám zbývá jediné – všechno zabalit, uklidit a dopravit se domů. Dneska jsme se opět obešli bez rozcvičky a místo ní jsme ještě před snídaní začali balit všechny věci do tašek, abychom vše stihli. Po vynikající snídani jsme dostali balíčky s jídlem na cestu a dobalili poslední drobnosti. Už dorazila i dodávka, do které jsme vše naložili. Jen kytara a naše malé batohy zůstaly venku – vezmeme si je vlakem. Ještě jsme doklidili chatičky a vydali se na vlak. Čekala nás dlouhá cesta. Trasa Zbraslavice – Zruč – Čerčany – Luka po Medníkem byla velmi dlouhá, protože nám vlaky moc nenavazovaly. V Čerčanech jsme měli dostatek času na zmrzlinu a na návštěvu nádherného dětského hřiště. Do Luk jsme dorazili po třetí hodině a rodiče na nás už čekali. Nadšeně jsme se s nimi přivítali, rozebrali si svá zavazadla a rozjeli se domů. Ahoj v září! J

Děkujeme za Vaší návštěvu a přejeme Vám hezký den.