SDH Jílové u Prahy

Hoří-li Vám stodola či dům, zavolejte hasičům!

Osika 1.8. - 8.8. 2010

Neděle   01. 08. 2010

Sešli jsme se ráno v 8,30 na náměstí u kostela, odkud jsme v 9,00 odjeli směrem k rybníku Osika u Nové Bystřice. Po cestě byla celkem legrace. Pan řidič byl velmi hodný a dovezl nás až k táboru, i když riskoval, že zapadne místy podmáčené louce. Minulý rok nás dovezl pouze k seníku, což je asi 500 m od tábora.

Tam nám vedoucí (Romana, Tomáš a Blanka) rozdělili stany. Za nedlouho jsme od Franty dostali výborný oběd = segedínský guláš. Po obědě následoval polední klid. O poledňáku jsme hráli karty nebo si jen tak povídali. Letos jsme byli rozděleni do čtyř týmů. Každé družstvo mělo svého strážce (Radka, Martina, Jitka a Mirek). Také jsme odpoledne prozkoumali rybník Osika, u kterého se nachází náš tábor. K svačině jsme dostali švestkový koláč pečený Frantou, který cestou k rybníku Marek (ne)šikovně vysypal. Mezi koupání jsme skládali rozstříhaný obrázek tisícikoruny a byla to docela fuška. Když jsme přišli od rybníka, měli jsme do večeře volno. Večeře byla stejně dobrá jako ostatní jídla. Byly knedlíky s vajíčkem. Po večeři jsme zapálili náš první táborák, na který jsme odpoledne připravovali dřevo. U táboráku jsme byli seznámeni s programem tábora, pravidly pobytu a her. Radka a Franta pak hráli na kytaru. Také jsme prozradili jména našich družstev: Blaťáci, Šmoulové, Pleťáci, Višňáci (názvy byly inspirovány barvou triček, které každé družstvo dostalo). Před desátou (večerní) byla vyhlášena příprava na večerku a ve 22,00 večerka, kterou nám krásně odtroubila trubka. Někteří z nás budou spát v podsadovém stanu poprvé. Dneska začínají i noční hlídky. První od 22,00 do 0,00 čeká na Terezku s Kájou, druhá od 0,00 do 2,00 na Míšu a Barču.

Pondělí  02. 08. 2010

Budíček byl v 7,30, pak následovala rozcvička, kterou vedl Tomáš a jeden z nás. V 8,00 byla snídaně (rohlík s marmeládou). Po snídani byl nástup a dopoledne nás čekala 4 stanoviště, každý strážce měl na starosti jedno stanoviště (Mirek – uzle, Radka – topografie a orientace s buzolou, Martina – hasicí prostředky a technika, Jitka – zdravověda), na kterých jsme se postupně vystřídali a zjistili, co kdo umí či neumí. Ještě před obědem jsme ještě stihli hru, která byla zajímavá a moc se nám líbila. Kousek od tábora byl ohraničen menší prostor (cca 5 metrů čtverečních) a v něm bylo poházeno cca 40 předmětů. Z každého družstva vždy po jednom (formou štafety) jsme tam měli doběhnout a zapamatovat si co nejvíce předmětů. Úkolem bylo v co nejkratším čase sepsat seznam všech předmětů. K obědu bylo rizoto. Po poledním klidu jsme se šli koupat do rybníka, kde jsme se vozili na kanoi a dělali různé soutěže. K večeři byly buchtičky se šodó. Po večeři začala pršet, tak jsme hráli hry v jídelním stanu a večerka byla o něco dříve.

Úterý      03. 08. 2010

Ráno jsme místo krásného slunečného dne měli ošklivě, bylo zataženo a aby toho nebylo málo, ještě nám do toho pršelo; a tak nám vedoucí trošku pozměnili program. Neměli jsme rozcvičku, což všem strašně chybělo! Nasnídali jsme se a pak zůstali v „jídelně“, kde jsme zkoušeli na čas uvázat uzle, které každý uměl. Jen dva z nás uvázali bezchybně všech pět uzlů! Také jsme probírali další hasičské odbornosti. Po obědě a po zkráceném poledním klidu jsme vyrazili do Nové Bystřice. Sice nám pršelo, ale jen chvilkami. Cestou do N. Bystřice nás potkal pěkně velký slejvák. Cesta nám trvala necelou hodinu a půl. V Bystřici jsme dostali rozchod. Ale protože vykouklo sluníčko, tak jsme dostali od Romči a Tomáše úkoly na zbytek odpoledne. Měli jsme zjistit konkrétní informace o Nové Bystřici a blízkém okolí. V 17,30 jsme vycházeli z autobusového nádraží zpátky do tábora. Krátce po 19. Hodině jsme dorazili do tábora. A protože jsme byli docela unaveni (počasím i výletem), po večeři jsme šli do hajan.

Středa    04. 08. 2010

Ráno po budíčku jsme měli radost, vypadalo to, že již od rána bude svítit sluníčko. Běželi jsme na rozcvičku a po ní a hygieně se hrnuli na snídani. Byl jogurt a rohlík. Po snídani nám vedoucí řekli, že dnes půjdeme na odložený celodenní výlet, a to na zříceninu hradu Landštejn. Zabalili jsme si nutné věci, vyfasovali svačinu a vyrazili. Jen Franta, Dominik a Jirka zůstali v táboře a hlídali ho. My jsme mezi tím pochodovali směrem k hradu. Cesta byla dlouhá, ale my jsme si povídali nebo zpívali a s veselou náladou jsme došli až pod zříceninu. Tady jsme se najedli. Ještě před prohlídkou hradu jsme stihli přednášku o dravcích v hradním příkopu, včetně ukázek práce s nimi. Také jsme si nenechali ujít možnost prohlédnout si je zblízka. Po přednášce jsme všichni vylezli na věž hradu. Když jsme cestou zpět prolezli všechny přístupné prostory, uviděli jsme pána, který nechával lidi fotit s hadem (krajtou). Někteří z nás se s ním chtěli nechat vyfotit a také se s ním vyfotili. Tomáš slíbil každému, kdo si nechá dát hada na sebe, že dostane odznak „STATEČNÝ HASIČ“. Některým váhavcům tato Tomášova výzva sebrala poslední zábrany. Odznak je oznak. Radka všechny statečné vyfotila. Ještě před opuštěním areálu hradu jsme dostali rozchod. Většina dětí si koupila něco na památku. Asi po hodině jsme se sešli a vyrazili zpátky do tábora, ale jinou cestou = příjemnější, vedla lesem, ne po silnici. Nohy nás bolely čím dál víc. V táboře si všichni na chvíli odpočinuli a už byla večeře. Večer byl táborák, u kterého jsme zhodnotili výlet: všem se moooooc líbil, i když jsme ušli asi 18 km.

Čtvrtek   05. 08. 2010

I dnes vstávali dva členové ze služebního družstva, aby roztopili kamna a uvařili čaj k snídani. Byli to Lukáš a Bára. Dohlížela na ně Blanka. K snídani byla kokosová buchta nebo vánočka s máslem a džemem. Po snídani jsme běželi orientační běh jako zkoušku na podzimní kolo PLAMENu (běželi jsme po jednou, trasa byla kratší, bez střelby a bez lana). V průběhu vždy jedna skupina, která neběžela, se přesunula na střelbu do tábora a trénovala na „HASIČE STŘELCE“. Poté ta samá skupina přešla ještě k lanu a zkoušela si věci na „HASIČE SILÁKA“. Část služebního oddílu zatím pomáhala připravovat oběd. Za práci kuchyni získala Bára „HASIČE KUCHAŘE“. K obědu bylo knedlo, vepřo, zelo. Po poledním klidu zakončeném nástupem jsme se přemístili na, nám už známé, místo (běhali jsme tudy část orienťáku). V ohraničeném prostoru nás čekalo hledání malých magnetů. Každý měl najít jeden ale tak, aby to ostatní nevěděli. Poslední magnetka nám dala zabrat. A tak Romča vyhlásila, že kdo ji najde, získá „HASIČE PRŮZKUMNÍKA“. Toho nakonec získala Míša. Odpoledne jsme stříleli a spousta z nás při tom udělala „HASIČE STŘELCE“, lezli přes lano a přitahovali se na hrazdě (někteří z nás získali „HASIČE SILÁKA“). Ostatní mezitím hrály hry: vzpírání (= držení kolíčku na prádlo dvěma prsty na čas), střelba (netradičně hod míčku do kroužku a hod kroužkem na kužel). Tak nám uteklo odpoledne. K večeři byl chléb s vajíčkovou pomazánkou nebo máslem. Dominik opět se službou připravil dřevo na oheň, který se po večeři zapálil. U ohně se opět zhodnotil den a výkony, zpívalo se. Tento večer jsme se oficiálně rozloučili s vedoucí Blankou a jejími dětmi Pavlou a Péťou, ráno budou odjíždět domů, protože v sobotu jedou na dovolenou. Také s Míšou Srbovou jsme se rozloučili, protože v pátek na večer pro ni přijede tatínek, aby se přemístila na další tábor. Nikdo nic netušil a tak nás překvapilo, když krátce před devátou hodinou (večerní) byla vyhlášena noční bojovka. Z bojovky si každý přinesl svítící míček. Pak jsme zalehli a spali až do rána, kromě hlídek.

Pátek      06. 08. 2010

Budíček byl jako vždy v 7,30, po té byla rozcvička. Když jsme potom přiběhli, udělali jsme hygienu a šli na snídani (jogurt a rohlík). Dopoledne jsme si vyzkoušeli opět orienťák, ale tentokrát jsme běželi ve dvojicích a trať byla delší. Někteří byli ještě na střelbě a dělali „STŘELCE“. Potom jsme šli na oběd. Měli jsme špagety s boloňskou omáčkou a sýrem. Po poledním klidu, jsme si udělali malý výlet k bunkrům. Jeden bylo možné si prohlédnout i uvnitř s původním vybavením. Když jsme se vrátili, čekala nás večeře (gulášová polévka). U táboráku nám Tomáš rozdal další získané odznaky, zazpívali písničky a šli spát. Dnes byli poslední hlídky. Dobrou noc !!!

Sobota   07. 08. 2010

Celou noc pršelo a stejné to bylo i ráno. Louka byla pěkně podmáčená. Díky tomuto ošklivému počasí jsme měli posunutý budíček až na půl devátou a odpadla i rozcvička. Čekalo i milé překvapení: dojela Katka Hubičková a partner Romči Ivo. Dopoledně jsme strávili v jídelním stanu a hráli drobné hry. Déšť vůbec neustával, naopak chvílemi houstl. Tomáš s Romčou tedy vyhlásili další změnu programu, a to návštěvu kostela v Klášteře, včetně prohlídky podzemí. Nebylo o daleko a na přesun ani moc nepršelo. V kostele nám pan správce řekl pár základních informací a pak jsme si prohlédli kostel. Ti, co na táboře nebyli loni, netušili, že bude následovat ještě prohlídka sklepení a každý bude mít svou vlastní svíčku. To se nám všem líbili, i když někteří se trošku báli. Bylo to prima. Po návratu do tábora byl hned oběd (guláš). Na polední klid nás vedoucí zahnali všechny do spacáků a bylo to celkem příjemné: byli jsme v suchu a v teple. I polední klid byl delší než obvykle. Po svačině jsme Radka vzala kytaru v jídelním stanu jsme hráli a zpívali. K večeři byly buřty na grilu. Díky počasí jsme přišli i poslední slavnostní táborák. Bohužel. Takže i vyhodnocení celotáborého klání a rozdávání odměn jednotlivcům proběhlo ve velkém stanu a za doprovodu bubnování kapek na jeho střechu. Byli jsme překvapeni, co jsme všechno dostali: diplom a dřevěný hlavolam za umístění družstev, dřevěné kolečko z břízy s nápisem OSIKA a cestovní hru a diplom „na míru“ pro každého. Nezapomněli jsme ani předvést své literární díla na téma hasičina, hasiči, sbor apod. Moc jsme se při tom pobavili. S plnými rukama jsme šli naposledy do našich dočasných polních postýlek.

Neděle   08. 08. 2010

Tak tohle poslední ráno nás překvapilo: nepršelo a dokonce se klubalo i sluníčko. Po snídani jsme začali balit svá zavazadla a uklízet naše stany a jejich okolí. Vše jsme zvládli celkem rychle, starší děti, strážci a vedoucí vyndali postele a podlážky a my zjistili, co všechno nám pod ně zapadlo. Tentokrát autobus nemohl dojet až k táboru, byla celá podmáčena. Zaparkoval u kostela a Tomáš tam navozil naši kufry a tašky svým autem. Pak jsme poděkovali Frantovi za jeho péči a dobré jídlo, předali pamětní list a rozloučili se. Došli jsme k autobusu, naložili zbytek věcí, společně se vyfotili a vyrazili k Jílovému. V autobuse nám Romča rozdala znova diplomy (večer je od nás vedoucí vybrali, protože je zapomněli podepsat). Jela s námi sama. Tomáš je svým autem. Dostali jsme i sušenku na svačinku a nějaké propagační předměty z infocentra Nová Bystřice. Cesta nám rychle uběhla, kteří spali, někteří si povídali, ostatní si prohlíželi, co všechno dostali. V Jílovém jsme museli zaparkovat na parkovišti na náměstí, protože silnice ke kostelu byla rozkopaná. I přesto nás rodiče našli a my plni dojmů se s nimi rozešli do našich domovů.

Tak ahoj od září na schůzkách, které opět snad vyvrcholí letním táborem. I když to vlastně záleží jen na nás, jak se umístíme v soutěži PLAMEN.

Děkujeme za Vaší návštěvu a přejeme Vám hezký den.